Mit ehetek | Mit együnk oltásra várva?
2021 márc 16
Mit együnk oltásra várva?

A szervezeten belüli rejtett gyulladások kezelése most elengedhetetlen. A gyulladásokat kiváltó ételek alattomosan dolgoznak. Az immunrendszerünk ugyan egy gyenge riasztást/jelzést tesz, hogy ezt nem kellene fogyasztani – gyulladással válaszol a kihívásra. De ezek gyakran nem olyan mértékűek, hogy foglalkoznánk vele. Egy kicsit hígabb széklet, egy enyhe puffadás, amit fel se veszünk, egy kis bőrszárazság - pedig ittunk eleget – vagy egyéb tünetek nem eléggé zavaróak, hogy foglalkozzunk a szervezetünkben megjelent gyulladással. Pedig ezek a gyenge tünetek már komoly problémákat is takarhatnak.

Ám mielőtt az ételekről beszélnénk, van egy dolog, ami alapvetően határozza meg az immunrendszerünk működését. Ez pedig az alvás. Talán ez egyik legfontosabb dolog, amit bárki meg tud magáért tenni, hogy elegendő mennyiségben alszik.

Miért olyan fontos ez? Az influenza ellen oltásoknál már vizsgálták, hogyan reagál a szervezet azoknál, akik kialudták magukat és hogyan az 1-2 órával a szükségesnél kevesebbet alvóknál.

Egyértelműen bizonyított, hogy az alvás kihagyása hatással van az egyik legfontosabb betegségmegelőzési technikánkra: az oltásokra.
Azok az emberek, akik átlagosan kevesebb, mint 6 órán át aludtak, sokkal kevésbé valószínű, hogy azt az antitest-választ mutatják, amelyet egy vakcina kivált. Az alváshiányos személyeket 11,5-szer nagyobb valószínűséggel hagyta védtelenül az oltás, mint azokat az embereket, akik 7+ órát aludtak.

Így ezt az ingyenes immunerősítő technikát feltétlenül alkalmazd, ha szeretnéd, hogy értelme is legyen az oltásnak.

Amerikai tapasztalatok, ahol túl vannak már több, mint 30 milliós oltás beadásán, azt mutatják, ahol gyulladások voltak a szervezetben, ott az oltás után gyakrabban jelentkeztek problémák.

A táplálkozásunkkal segíthetünk a gyulladások megelőzésében vagy kezelésében is. Bár nincs hivatalos irányelv arra vonatkozóan, hogy mit kell enni az oltás beadása előtt (vagy után), az okos és átgondolt ételválasztás mindig jó ötlet ... és talán most jobb, mint valaha.

"Függetlenül attól, hogy milyen oltást kapunk, érdemes tiszta, teljes ételekből álló étrendet fogyasztania a siker érdekében" - mondja DR. Will Cole az IFMCP, a DNM vezető funkcionális gyógyászati ​​szakértője. 

Míg sok embernél nincs mellékhatás az oltást követően, egyesek enyhe reakcióról számolnak be, például fájdalmakról, fáradtságról, fejfájásról, hidegrázásról és néha lázról. Az immunrendszerünk nagy része a mikrobiomban található, ezért "olyan élelmiszerekre összpontosítsunk, amelyek gyengédebbek beleinkhez" - javasolja Dr. Cole.

Van pár olyan alapanyagunk, amit feltétlenül napi, heti rendszerességgel fogyasszunk és vannak, amit kerüljünk el. Addig feltétlenül, míg az oltáson túl nem vagyunk, de utána is jobb ezeket a gyulladást fokozó ételeket ritkán fogyasztani. 
Nézzük, melyek a gyulladás csökkentő ételek, alapanyagok:

  • Csontleves
  • Zöld zöldségek
  • Fokhagyma és hagyma
  • Levesek, pörköltek
  • Zöld tea
  • Vadon kifogott lazac (a tenyésztett nem!)
  • Kurkuma
  • Áfonya
  • Olívaolaj
  • Lencse
  • Dió
  • Zab
  • Vízitorma
  • Alma héjával
  • Paradicsom
  • Kókuszolaj
  • Kefir
  • Joghurt
  • Savanyú káposzta
  • Mangó
  • Almaecet
  • Kombucha

Mivel a vakcinák felerősítik az immunválaszt, el kell kerülnünk minden olyan ételt, amelyről tudjuk, hogy gyulladásos immunválaszt okoznak nekünk – beleértve azokat az ételeket is, amelyekre érzékenyek lehetünk.” – mondja Dr. Cole. 

És mely élelmiszerek okoznak gyulladást? A lista legtöbb eleme mindenki számára ismerős lesz:

  • Cukor
  • Növényi olajak (finomítottak)
  • Zsiradékban sült ételek
  • Finomított liszt és ebből készült pékáru, sütemény
  • Tejtermékek (nagy mennyiség esetén)
  • Mesterséges édestőszerek
  • Mesterséges adalékok, színezékek
  • Telített zsírok
  • Hagyományos gabonával táplált állatok húsa
  • Feldolgozott húsok
  • Élesztővel készült gluténes kenyerek, pékárúk 
  • A második pohár bortól kezdve az alkohol
  • Transz-zsíros ételek
  • Gyors kaják csomagolása (ftalátok)

Melyik miért jó vagy miért kerülendő? Erről a következő hetekben írunk részletesen. Ha nem akarsz lemaradni a következő szakmai cikkünkről, iratkozz fel hírlevelünkre

Forrás:
www.eatthis.com

Képforrás: www.canva.com

Köszönjük, hogy itt jártál!
Egészséges étkezést kívánunk: Bea, Csilla és Anita
Mit-ehetek? - Étrendek az egészségért csapata


Kapcsolódó blogbejegyzések

További bejegyzések