- Divatról

„Az emberek alkalmazkodnak a társadalom többi részéhez. Inkább beolvadnak a társadalomba, mint hogy kitaszítottak legyenek, éppen ezért követik a trendeket.”
De mi ma a trend? Ki diktálja a divatot?
Ha nem a nagy tervezők és divatházak határozzák meg a trendeket, akkor manapság ki kezében van a gyeplő?
Ha egy pillantást vetünk az okostelefonunkra, a válasz teljesen nyilvánvalónak tűnik: közösségi média, influencerek és minden, amit az interneten látunk, a zenétől, a filmektől a könyvekig, a technológiáig és még a politikáig is. Az emberek ma már a telefonjuk képernyőjén keresztül nézik a világot, és a divatirányzatok is onnan származnak.
Hogyan alakította át az internet a divatipart?
2000-ben Jennifer Lopez zöld ruhája vírusszenzációvá vált. Azóta a divatmémek fejlődtek, és mára annyira mindennaposak, hogy a divatipar ezekre támaszkodik.
Nagyon egyszerű ma a képlet, ha bármi érdekel bennünket, megnézzük az általunk követett influenszer ajánlásait.
(Csak halkan jegyzem meg, hogy ez a diéták, vitaminok és bőrápolók terén is erősen így van, ahol a tudománynak, biztonságnak és átláthatóságnak mindennek felett állónak kellene lennie. Itt nem a külcsin a tét, hanem az egészségünk.)
Ha szeretnéd megtudni, mi a menő és mi nem, egy gyors lapozgatás az Instagramon, és megnézheted kedvenc influenszereid közösségi oldalait, ami majd utat mutat neked. Az egész világ az internet és a közösségi média felé fordul, hogy tájékozódjon a divat és szépség legmenőbb trendjeiről. Az év trendjévé válhat, amit egy bizonyos Instagram-celeb felvesz egy kávérandira. Minél több a követő, annál gyorsabban fog fellendülni a trend, és annál nagyobb lesz az elérése. És ez minden alkalommal megtörténik, amikor valaki olyasmit tesz, ami felkelti a közvélemény figyelmét, vagy valamilyen esemény a médiában nagy visszhangot kap. Ez tükröződik a közönség stílusválasztásában, és így működnek manapság a trendek.
A divatházak ma már influenszerekkel dolgoznak. S a fizetség? Ez a követői tábor nagyságától függ. Teljesen logikus.
„Kapsz egy garnitúrát, ha megjeleníted az oldaladon. Tied lesz az óra, ha x megjelenést csinálsz.” Ez egy elég szokványos megfizetése az influenszereknek.
Természetesen a sok milliós követőtáborral rendelkező influenszerek bőven pénzt is keresnek ebből.
Nem véletlen, hogy a mai tinik több, mint 70 %-ka influenszer szeretne lenni. Egy kattintás, egy selfi és mehet a közösségi médiára.
De az influenszerkedés felelősség, és óriási energiabefektetést igényel milliós nagyságrendű követőtábort megszerezni és megtartani. Ha intelligens és felelőségteljes módon akarja ezt valaki tenni, akkor sok-sok év jól felépített munkája.
Nézzük csak meg pl. Pamela Reif fitneszinfluenszert. Most 26 éves, és kb. 10-11 éve kezdett bele. Szóval igen, rengeteget lehet ezzel keresni, de bele kell tenni 6-10 évet ehhez - ahogy bármilyen vállalkozásba -, hogy milliókat kereshessünk. De mindez elkötelezettséget, hitet fókuszált munkát és kitartást követel meg.
Megdöbbentet, hogy több, mint 100.000 divatmárka létezik a világon!
És ebből csak néhány az, amit a legtöbben ismerünk. A 2021-22 évben a világ 100 legjobb divatmárkája között jelenleg a legnépszerűbb, legtrendibb, legdivatosabb és legkelendőbb divatnevek szerepelnek. Mint a Nike (1), vagy épp a Gucci (2), Chanel (7), Desigual (100). De a ZARA, C&A is közöttük szerepel.
A 100-as listát ITT találod.
Vegyük például a farmernadrágot. A mondás úgy tartja: „A legjobb farmer a nők számára az, amiben szeretne élni vagy aludni!”
A farmer hosszú-hosszú évek óta meghatározó darabja a divatnak. Ma több, mint 10 féle stílus is divatos.
Megosztok egy cikket, melyben egy neves divatszakértő Mandy Meyer mutatja be a ma trendi farmerdivatot. Ahogy írja a cikkében:
„Azok számára, akik utálják a gyors divatot, a legjobb női farmereket választottam ki a legfenntarthatóbb ruházati márkák közül állítottam össze.”
ITT találod az általa összeállított 10 különböző stílusba rendezett, 65 igazán menő, trendi, és megfizethető farmernadrágját.
Érdemes divatmagazinokból tájékozódni. Ezek közül is a legnevesebbek, amelyre fel tudsz iratkozni, ez a 13:
Szóval ki is dönti el, hogy mi a divat? Erről itt egy párperces kiváló összefoglaló: VIDEÓ.
Képforrás: DALL-E
Köszönjük, hogy itt jártál!
Jó egészséget kívánok: Böcker Bea HP mentor és a Mit-ehetek.hu tulajdonosa
Mit-ehetek? - Étrendek az egészségért csapat