Mit ehetek | Hogyan ne hízzunk el fogamzásgátló tabletta szedésekor?
2020 okt 14
Hogyan ne hízzunk el fogamzásgátló tabletta szedésekor?

Ma szinte minden 2-ik, 3-ik fogamzásgátló tablettát szedő nő elhízásra panaszkodik. Tény, hogy az orális fogamzásgátló tablettát szedő nőknél nagyobb az elhízás esélye, mint a soha nem használóknál. Azok, akik 3 hónap vagy annál hosszabb ideig szedik a pirulát az életük során, ott fokozott összefüggés van az elhízással. Ám nem mindenkinél! És végre ez a vizsgálat rámutatott a lehetséges okokra.

A vizsgálatba közel negyvenezer, 35-39 éves hölgyet vontak be, és az eredmények ismét a helytelen táplálkozásról számoltak be. A végkövetkeztetés a következő volt: 
Ahol a hölgy a pirula szedése előtt és alatt is megfelelő mennyiségű vitamin és ásványi anyagot (mikrotápanyagot) fogyasztott, ott az elhízás és a pirula között NEM volt összefüggés. 
Ám azoknál, akik a nem megfelelően táplálkoztak, vagyis elégtelen volt a mikortápanyag bevitelük, a pirula szedése előtt és alatt, ott azonosítható volt az elhízás és a pirula közötti összefüggés. Sőt, minél tovább szedte a pirulát, annál nagyobb valószínűséggel hízott meg.

„Az egyes mikrotápanyag elemek bevitelét vizsgálva, kimutatható, hogy a 3 hónapos vagy annál hosszabb pirula szedése növelte az elhízás esélyét azok körében, akiknek kalcium, foszfor, kálium, A-vitamin, B 1 -vitamin, B 2- vitamin , niacin, C-vitamin, és a folát alacsonyabb volt, mint az ajánlott szint. Figyelembe véve, hogy ezek a mikroelemek nemcsak az elhízásban, hanem sokféle anyagcsere folyamat szabályozásában szerepet játszanak, megfontolandó a mikrotápanyag-bevitel növelésése az orális fogamzásgátló tablettát szedő nőknél.” - olvasható a vizsgálat összefoglalójában.

Mit kell tenned, ha nem akarsz elhízni, de orális fogamzásgátló tabletta szedése mellett döntesz?

Ismét, újra és újra az a végkövetkeztetés, hogy változatos, egészséges étkezést kell megvalósítanod. Ez lehet, hogy komoly változtatást kíván, de megéri. Egészségesen leszel csinosabb.
Egy jó mutatója lehet a változatos étkezésnek, ha heti szinten minimum 150 féle alapanyagfélét elfogyasztasz. Ezen belül naponta 3 különböző zöldséget és 2 különböző gyümölcsöt (a mikrotápanyagok jórészét ez
ek biztosítják). E sokféleségbe a félkész és kész élelmiszeripari termékek nem számítanak bele!

Ha pár kiló már felszaladt, semmiképp ne kezdj egy divat diétába, fogyókúrába. Ezek mindegyike valamilyen megszorítással él, még kevesebb vitamin és ásványi anyag jut szervezetedbe. Természetesen a kúra alatt nagy valószínűséggel fogyni fogsz (a korlátozás miatt), de utána a szervezeted duplán megbosszulja.

 Divat diéták a betegségek tükrében cikksorozatunk elindult, ha nem akarsz lemaradni a szakemberek tapasztalatairól divat diéták terén, akkor iratkozz fel hírlevelünkre.  

Nem mellesleg fogyózás mellett kötelező a tápanyagpótlás, vagyis magas biohasznosulású étrend kiegészítő szedése. 

Ha elkezdenek felkúszni a kilók a pirula szedésekor, akkor azonnal fordul dietetikus szakemberhez, ez hosszú távon számodra a legjobb és egyben a legolcsóbb megoldás is.

A következő cikkünkben arról olvashatsz, hogy mit egyél és mit ne egyél fogamzásgátló tabletta szedésekor.   Ha nem akarsz lemaradni róla, iratkozz fel hírlevelünkre.  

Forrás:
www.ncbi.nlm.nih.gov

Képforrás:
www.canva.com

Köszönjük, hogy itt jártál!
Egészséges étkezést kívánunk: Bea, Csilla és Anita
Mit-ehetek? - Étrendek az egészségért csapata


Kapcsolódó blogbejegyzések

További bejegyzések